8.05.2016

Pamiętacie Kim Kolwiek?

PAMIĘTACIE KIM KOLWIEK?

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego klasyczna animacja odeszła w niepamięć? Teraz na Disney Channel możemy zobaczyć jedynie komediowe seriale z udziałem aktorów. Gdzie się podział czas kreskówek? Pamiętacie jaki szał był jeszcze parę lat temu na "Kim Kolwiek"? Niedawno serial ten powrócił na Disney Channel w paśmie Popołudnie z kreskówkami, ale nie na długo, bo po kilku tygodniach znowu całkowicie zniknął z anteny. Witajcie, jestem Strzyga i postaram się przypomnieć wam o dawnych, zapomnianych produkcjach Disneya, które są przecież równie dobre, co te aktualne - a może i lepsze?  Ocenę zostawiam wam!

"Kod z adresem, wyślij esemesem"

Z pewnością część z was pamięta pierwsze lata kanału Disney Channel. Na antenie leciały wtedy głównie kreskówki. Zazwyczaj były to animacje amerykańskie, jednak miały w sobie klasę. Niestety, większość z nich została trwale zdjęta z anteny albo leci w późnych nocnych godzinach. W tym artykule omówię jedną z pierwszych kreskówek Disney Channel - "Kim Kolwiek". Serial ten zapamiętałam jako niesamowity, śmieszny, magiczny... po prostu fenomenalny!

MIĘDZYNARODOWY HIT


"Kim Kolwiek" wyreżyserował między innymi Steve Loter - reżyser takich produkcji jak "Dzwoneczek i bestia z Nibylandii" czy "Tarzan i Jane". W oryginalnym angielskim języku postaciom użyczyli głosu sławni amerykańscy celebryci i aktorzy dubbingowi. Serial powstał w latach 2002-2007.

W 2007 roku w Polsce ukazał się pierwszy magazyn "Kim Kolwiek", który zawieszono niedługo po tym, jak serial zakończył swoją emisję. Utworzono też 3 filmy, z czego ostatni, zamykający całą serię, jest filmem nieoficjalnym o długości dwóch odcinków (pozostałe 2 mają długość 3 odcinków). "Kim Kolwiek" została przetłumaczona na ponad 20 języków. Żadna z kreskówek Steve’a Lotera, czy też innych twórców nie uzyskała takiego rozgłosu. Trzeba przyznać, jest tego warta. Powstały również najróżniejsze gadżety, gry i zabawki. Serial podbił cały świat, ale niestety moda na niego, tak jak i na inne kreskówki wreszcie minęła. Niestety...

FABUŁA


Główną bohaterką serialu jest tytułowa Kim Kolwiek, rudowłosa tajna agentka. Niemalże każdego dnia, oprócz problemów, z którymi radzi sobie jako zwykła nastolatka, musi ratować świat z rąk złoczyńców. Jej głównymi przeciwnikami są Dr. Drakken i jego asystentka, Strzyga. Bandytów, rabusiów i szalonych postaci jest jednak znacznie więcej (choć, muszę się wam przyznać, najbardziej podobają mi się te odcinki, w których występuje Strzyga, moja ulubiona bohaterka). Kim w ciężkich zadaniach pomaga lojalny przyjaciel Ross Rabiaka oraz specjalista od komputerów Wade.

Historia opowiedziana w serialu jest naprawdę genialna i jak to zazwyczaj w takich przypadkach bywa, stała się kluczem do sukcesu. W "Kim Kolwiek" jest wszystko czego potrzebujemy, między innymi humor; język którym posługują się postacie w oryginale jest typowym angielskim slangiem, zaś w polskiej wersji językowej odznacza się barwnymi zwrotami i cierpkimi uwagami. Właśnie to wyróżnia "Kim Kolwiek" spośród innych kreskówek. W serialu jest zarówno czas na akcję, na zabawne sytuacje, jak i na zwyczajne nastoletnie życie Kim. Wszystko jest dobrze rozplanowane, dzięki czemu widz się nie nudzi. Serial swoją historię ma, jak na kreskówkę, bardzo rozbudowaną, uważaną przez niektórych za zbyt brutalną dla dzieci. Nic dziwnego że "Kim Kolwiek" ma wśród fanów wiele nastolatków i dorosłych. Ostatnie odcinki, tzn. film "Zakończenie Studiów", mają zaskakujące zakończenie, moim zdaniem najlepsze w historii kreskówek. Niestety nie mogę wam powiedzieć, co się wydarzy, sami musicie obejrzeć!

POSTACIE

Przejdziemy teraz do głównych bohaterów serialu:

Kim Kolwiek - główna bohaterka. Kim posiada niesamowite umiejętności szpiegowskie. Dlatego też, pomiędzy lekcjami a domowymi problemami, wraz ze swym przyjacielem Rossem ratuje świat jako agentka. Kim w pierwszym sezonie ma 16 lat, w finale jednak już 18 lat. Dziewczyna jest bardzo zwinna i wysportowana, nie brakuje jej też sprytu. Bywa też zarozumiała i lubi chwalić się swoimi licznymi talentami. Jak na prawdziwą agentkę przystało, potrafi niemalże wszystko.

Ross Rabiaka – przyjaciel, a w czwartej serii chłopak Kim. Nieoceniony pomocnik, mimo swojej niezaradności i roztrzepania, pomaga Kim w misjach. Ma gołego kretoszczura, Rufusa. Uwielbia jeść w Bueno Nacho. Posiada Mistyczną Małpią Moc.
Wade - pomocnik Kim i Rossa. Fizycznie nie bierze udziału w misjach, jednak to on oznajmia Kim, kiedy świat jej potrzebuje oraz tworzy gadżety.  Kontaktują się przez kimunikator.

Strzyga - przeciwniczka Kim, asystentka doktora Drakkena. Strzyga jest piekielnie inteligentną, młodą kobietą. Ukończyła szkołę z samymi szóstkami. Ma czworo braci. Jest świetna w walce, posiada nadnaturalną moc, zieloną plazmę, którą może wszystko niszczyć i palić. Ze wszystkich wrogów Kim, jest dla niej największym zagrożeniem, ma to samo IQ co ona. Wszystko zmienia się w ostatnich odcinkach...

Dr. Drakken - szalony naukowiec, którego celem jest podbój świata. Jego prawdziwe imię brzmi Drew Theodore Lipsky. Na stronę zła przeszedł z powodu złych przeżyć na studiach, związanych z jego kolegami, w tym ojca Kim. Jego marzeniem jest stworzyć mechaniczną kobietę.

PIOSENKA TYTUŁOWA

Może mnie z widzenia znasz
Choć jak wicher gnam na czas
Jestem przecież jedną z was - Kim Kolwiek

Kiedy Ci pomocy brak
Biegnę jak na skrzydłach
Bo ryzyka kocham smak (Bo ryzyka kocham smak)

Nie stój samotnie w pustym oknie
Wezwij mnie, daj mi znak
Kim Kolwiek

Dzwoń, nie czekaj,
Blisko, czy daleko
Ja usłyszę twoje S.O.S.
A jeśli czas ucieka
Kod z adresem wyślij SMS-em

Zadzwoń teraz - jestem i odbieram

Co dzień z losem gram,
Z całym światem gnam...
Ze mną nikt w potrzebie nie zostanie sam

Jestem już blisko i dam z siebie wszystko
Więc wołaj mnie, napisz lub dzwoń

Kim Kolwiek

No i jak jest?!

Kod z adresem wyślij SMS-em


Co myślicie o "Kim Kolwiek"? Waszym zdaniem
kreskówka powinna wrócić na Disney Channel?

12 komentarzy:

  1. Zdecydowanie powinna wrócić! Ta kreskówka wymiatała. Była jedyna w swoim rodzaju. Kobiety (Kim i Strzyga) były w niej bardziej zaradne od swoich wspólników, co jest raczej rzadko spotykane w innych produkcjach. Ale mimo że, Ross był niezdarny, to też go bardzo lubiłam, a właściwie dopiero teraz po czasie zobaczyłam, jak bardzo w swojej częstej nieudolności, był podobny do zwykłego człowieka, każdego z nas. To fajna sprawa, jak można utożsamić się z postacią. Już nie wspominając o Wadzie, informatycznym geniuszu, wiecznie zasiedzianym przy komputerze. Sporo z nas go teraz przypomina, lubimy korzystać z technologii, trochę nawet za bardzo. Wyrośliśmy na Wadeów xd Jeszcze ostatnia rzecz, o której chce napisać, to piosenka wejściówkowa. Jest genialna. Utknęła w mojej głowie, chyba już na zawsze. Nawet teraz jak tylko czytałam jej tekst, to od razu przypomniała mi się cała melodia.
    To świetny pomysł, żeby zrobić serię o zapomnianych filmach i serialach. Na pewno będą ją czytać ;)
    Zapraszam też do siebie: http://jednorozcowodisneya.blogspot.com/?m=1 . Za komentarze się odwdzięczam. Zachęcam też do obserwacji każdego, komu treść przypadnie do gustu, aby mógł być na bieżąco z nowymi postami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednorożec Disneya - bardzo się cieszę na twój wyczerpujący komentarz. Oby było takich jak najwięcej. Masz wiele racji. "Kim Kolwiek" lubię najbardziej ze wszystkich filmów i kreskówek. Piszesz o bohaterach serialu, a kto jest twoją ulubioną postacią? Spojrzałam na twoją stronę internetową, prezentuje się bardzo ciekawie. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Nie umiem wybrać ulubionej postaci. Każdy był fajny na swój własny, oryginalny sposób. Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  2. Wspomnienia..! Koniecznie powinna wrócić, kochałam to oglądać :3 Staranny post, pewnie kosztował dużo pracy

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten serial to było coś... Oczywiście, że go pamiętam. Trochę przypomina mi on drugą starą kreskówkę - "Podwójne życie Jagody Lee" (nie wiem czy tytuł dobrze napisałam). Szkoda że teraz zamiast pokazywać te stare produkcje, zdejmują je z anteny. Tymi zdjęciami przypomniałam sobie wszystko. Jedna z moich ulubionych kreskówek. Mam nadzieję, że na Disneyu znajdą jeszcze czas na pokazanie starych dobrych seriali :) Nie twierdzę oczywiście, że seriale z udziałem aktorów te nowsze i starsze są gorsze, bo przecież były też "iCarly", "Wiktoria znaczy zwycięstwo" czy "Violetta", które również są wspaniałe. Nie zapominając o przyszłej "Soy Lunie" :D

    Pozdrawiam, Dixie z bloga "po prostu Dixie"

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam! Uwielbiałam Kim Kolwiek. To była jedna z moich ulubionych kreskówek na DC. Szkoda, że takie fajne kreskówki zostały zdjęte z anteny :C
    Zapraszam do mnie: dovecameronpolska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Serialu, nie oglądałam. Ale bardzo wyczerpujący post:) czekam na kolejne

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam, uwielbiałam ten serial, a piosenki nie da się zapomnieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja to bym z miłą chęcią usłyszał że będzie kręcona 5 seria bo ta kreskówka na to z duża pewnością zasługuje nie wiem czy będzie to możliwe po tak długim czasie ale może to się spełni jak ktoś coś będzie wiedział na temat 5 seri niech mi napisze pod komentarzem z góry dzięki

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochałam oglądać ten serial :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie skończyłę oglądać ostatni odcinek kim kolwiek i powiem wam że ta kreskówka z pewnością powina wrócić, ale nie formie filmu aktorskiego jak to próbują zrobić teraz tylko powina wrócić w formie starej dobrej kreskówki. Z chęcią zobaczył bym dalszy ciąg przygód jak ktoś coś będzię wiedział na temat kontynuacji niech da znać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie skończyłę oglądać ostatni odcinek kim kolwiek i powiem wam że ta kreskówka z pewnością powina wrócić, ale nie formie filmu aktorskiego jak to próbują zrobić teraz tylko powina wrócić w formie starej dobrej kreskówki. Z chęcią zobaczył bym dalszy ciąg przygód jak ktoś coś będzię wiedział na temat kontynuacji niech da znać.

    OdpowiedzUsuń

ZACHĘCAMY DO UDZIELANIA SIĘ W KOMENTARZACH!