3.09.2016

[RECENZJA] VIOLETTA | KSIĄŻKI

[RECENZJA] KSIĄŻKI ''VIOLETTA''

Ostatnio naszło mnie na wspomnienia, postanowiłam wrócić do początków Violetty i jeszcze raz, od nowa, przeżyć z nią tą niezwykłą przygodę. Byłam i nadal jestem fanką violetowych przyjaciół, jednak wcześniej żadnych gadżetów z logo serialu nie zbierałam. Niedawno w moje ręce trafiły książki z serii ,,Violetta'', w związku z tym napisałam dla was krótką recenzję. 


Książek z tej serii jest całkiem sporo, ja miałam do tej pory okazję przeczytać pierwsze trzy historie. Jak dobrze wiemy, najpierw był serial. Przez niesamowity sukces jaki odniósł w Europie i na świecie, zaczęło pojawiać się coraz więcej różnych gadżetów oraz czasopism, książek i poradników. Zawsze jak ktoś wspomina ,,Violettę'' druga osoba dodaje, że to serial dla dzieci. Prawdę mówiąc z dziećmi ma on niewiele wspólnego. To nie jest historia dla pięcio-dziewięciolatki. Pierwsza miłość, problemy rodzinne, kłamstwa, sekrety , pierwsze pocałunki....Nie wiem jak wy, ale ja w wieku dziecięcym oraz dzieci, które znam nie mają takich problemów. Chociaż przez wielu, wielu ,,Violetta'' pozostaje jako ''to dla dzieci'', ja uważam, że to seria przynajmniej od dwunastego roku życia, gdzie zdajemy sobie sprawę, że oprócz różowego koloru i zabawek istnieje świat, w którym niestety nie wszystko idzie tak jak byśmy chcieli.

Sama zaczęłam oglądać serial jak byłam nastolatką, i to nie z tego dolnego przedziału wiekowego, raczej bliżej mi było już do tej górnej granicy. Bardzo wkręciłam się w całą historię, czekałam z niecierpliwością na kolejne odcinki, kolejne piosenki, kolejny chytry plan Ludmiły oraz kolejny przyprawiający o zawrót głowy razem z zawałem serca, uśmiech Leona. Tak, zgadza się, Leon to mój wymarzony książę na białym koniu.

Skoro serial tak bardzo mi się podobał, postanowiłam przeczytać książeczki napisane na podstawie pierwszej połowy pierwszego sezonu serialu. Jedna książka zawiera około 145 stron, są cieniutkie i szybko się je czyta. Prawdę mówiąc, pierwszą z nich, przeczytałam w ciągu półgodziny. Czytając mamy bezpośredni wgląd w myśli głównej bohaterki serialu - Violetty Castillo. Na samym początku każdej z książek widzimy wpis do pamiętnika napisany przez Violę. Pokrótce opisuje ona nam swój stan ducha, w jakim się znajduje, myśli, wspomnienia. Widać, że książki skierowane są do młodszych fanów, są napisane bardzo prostym językiem, w bardzo konkretny sposób, nie ma tu zawiłych opisów, czy głębszych przemyśleń. A szkoda.

Nie wiem ja wy, ani jak jest teraz, nie mam w rodzinie młodszej siostry czy kuzynki, ale ja w wieku szkolnym tak na przełomie drugiej - czwartej klasy, nie lubiłam czytać, wolałam biegać po dworze. Może teraz dzieci w tym wieku chętniej siadają do czytania. Moim zdaniem te książki powinny być skierowane do starszych fanów, napisane z trochę większym zaangażowaniem oraz głębią. Nie mówię, że na miarę cyklu o 'Harrym Potterze'', jednak brakuje mi tu tej iskry.

W moje ręce trafiły książki ,,W moim świecie'', ,,Rozdarte serce'' oraz ,,Nie poddam się''. Wiernie odwzorowują sceny z serialu, po prostu zamiast całego obrazu, mamy ukazane myśli Violetty, co w danym momencie pomyślała. W pierwszym tomiku poznajemy Violę, Tomasa, Leona Ludmiłę i innych bohaterów oczami Violetty. Tak, zgadza się Violę też poznajemy tu od nowa, jej oczami. W serialu mamy aktorkę, która odgrywa swoją rolę, tutaj mamy przemyślenia nastolatki. Kończy się on na sytuacji, w której Violetta dzwoni do Maxi'ego, by ten ostrzegł Camillę, aby nie podpisywała kontraktu. Następna książka jest kontynuacją dalszych perypetii, które kończą się, gdy Violetta śpiewa swoją piosenkę ,,Te creo'' na scenie teatru. W następnej części również możemy poczytać o tym, co się stało później, kończy się na tym, że Viola dostała się do konkursu You Mix'u.

Ogólnie rzecz biorąc książki czyta się szybko, łatwo i przyjemnie. Idealne książki dla osób zaczynających swoją przygodę z czytaniem, do czego wszystkich zachęcam. Naprawdę. Odkryjecie pełno nowych światów i niesamowitych historii. Zdradzę wam też, że osobom, które czytają, jest dużo łatwiej na lekcjach polskiego lub gdy trzeba napisać dłuższą wypowiedź. Dla mnie książki są za proste, jednak to dlatego, że wolę bardziej zajmujące dzieła.

W środku każdego tomiku znajduje się kilkanaście zdjęć z serialu, ten kto nie pamięta jak wyglądali bohaterowie lub nie miał z nimi wcześniej styczności, jest to wspaniała okazja do poznania i odświeżenia sobie pamięci. Jako, że książki są dla młodszych, taki zabieg uważam za rewelacyjny!

Książki  zostały wydane przez wydawnictwo Egmont, które jest czołowym wydawnictwem wszystkich historii związanych z Disney'em. Okładki są śliczne, kolorowe, z których spogląda na nas główna bohaterka. Bardzo zachęcające. Aby dostać książki z tej serii musimy je zamówić w internetowym sklepie wydawnictwa lub w księgarni jeśli byłaby taka możliwość. Można je także poszukać na Allegro. Na stronie Egmontu jedna książka kosztuje 16,99 zł, jednak możliwe, że można je dostać za niższą cenę. Książki polecam, są doskonałym prezentem dla fanki lub fana, którzy jeszcze raz chcieliby przypomnieć sobie perypetie swojej idolki. A także polecam dla osób, które nie oglądały serial, mogą być doskonałą zachętą do sięgnięcia po płytę z odcinkami serialu.

POSIADACIE KOLEKCJĘ KSIĄŻEK ''VIOLETTA''?

5 komentarzy:

  1. Recenzja świetna! Nie posiadam owej książki ale bardzo żałuję bo też z chęcią wybiegłabym na sam początek przygody <3

    www.disney-ourworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że juź sporo czasu minęła od zakończenia "Violetty", ale dobrze jest sobie przypomnieć ten wspaniały serial <3 Sama mam "Wszystko dla muzyki" i "Rozdarte serce" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam tylko 1 książkę z tej serii :) Uwielbiam ten serial :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja jest super! Ta seria jest niesamowita jednak ja nie mam żadnej książki :'(

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna recenzja! Sama posiadam książkę ''Rozdarte serce'' i jest warta polecaniu! :)

    OdpowiedzUsuń

ZACHĘCAMY DO UDZIELANIA SIĘ W KOMENTARZACH!